Saturday, July 30, 2011

Road to World University Games..

Sebelum menjejak kaki dan melapor diri sebagai fisioterapi pasukan universiti negara, aku tertanya2 pada diriku, layakkah aku?? Ia sememangnya tugas yg sangat besar dan beban yg dipikul amatlah berat.. Tambahan pula, pasukan ini dibarisi oleh pemain2 yg hebat2 dari Liga Super dan Liga Premier spt Bunyamin Umar, Arman Fareez, dll..

Bermula hari pertama, meeting antara pegawai2 pasukan. Ketua jurulatih ialah Coach Amin, jurulatih FAM dari Sekolah Sukan Bukit Jalil beserta jurulatih penjaga gol, Coach Richard dan Coach Arif sebagai assistant manager.. Kami diingatkan bahawa semua aspek penjagaan dan persediaan player adalah sangat2 penting..

Memang benar, sejak hair pertama, aku sgt2 sibuk.. Pergh! Bukak mata terus kerja, pastu makan, pastu kerja, dari 6.30 pagi smpai 11 malam.. (ada la sikit2 time rehat thg hari n lepas maghrib).. Fuh, mmg penat! Baru aku tahu bagaimana tahap sebenar bekerja dan bermain di bawah pasukan kebangsaan, mmg tak cukup tangan! Huhuhu..
Walaupun tugas ini mencabar, tapi aku masih cuba utk buat yg terbaik.. Sbb aku bakal berdiri seiringan dengan atlet2 Malaysia yg lain spt AziziulHasni Awang, Bryan Lomas, Pandalela Rinong, Roslinda Samsu, dan ramai lagi atlet2 negara semasa perarakan kontingen negara di Kejohanan Universiti Dunia Shenzen nnti.. Berdiri dan berjalan seiringan dengan atlet2 sedemikian di pentas dunia, memang satu penghormatan besar buat diriku di bumi China nanti..

Alhamdulillah dan terima kasih kepada semua....

No comments:

Post a Comment